بازسازی لوگو

( واحـد توسـعه و تحقیـق لوگو دات آی آر )

همانطور كه امروزه داشتن لوگوی حرفه ای یک اصل برای شروع تمام فعالیت ها به شمار می آید، بازسازی یا به روز رسانی لوگو (لوگوتایپ، مارك، نشانه، آرم، علامت تجاری) نیز یكی از مهمترین دغدغه های شركتهای بزرگ در سرتاسر دنیا می باشد. همیشه دلیل بازسازی لوگو، بهره نبردن از لوگوی مناسب کنونی نیست. گاهی بنا به دلایل ویژه، صاحبان تجاری بزرگ با لوگوهای مطرح و قدرتمند نیز نیاز می بینند تا تغییراتی در لوگوی شرکت بوجود بیاورند و آنرا بازسازی کنند. به روز بودن و جهانی فكر كردن مبنای کار چنین شرکتهایی است. ممكن است لوگوها در شرایط خاصی نیاز به بازسازی و یا طراحی دوباره داشته باشند. این مهم به بالاتر بردن ارزش برندها کمک می کند. لوگوهای خوب ماندگارند اما گاهی صاحبان شرکتهای بزرگ برای اینکه لوگوهای خوبشان بیشتر ماندگار بماند، تصمیم می گیرند تغییرات هرچند کوچکی در آن بوجود آورند و آنرا تازه تر جلوه دهند.

دكتر لوگو، از بازسازی لوگو می گوید

  • ممکن است سازمانها یك لوگو (لوگوتایپ، مارك، نشانه، آرم، علامت تجاری) با ساختار مناسب و با قابلیت دیداری ماندگار داشته باشند. اما این لوگو بر اساس تكنولوژی و نرم افزار های موجود در گذشته طراحی شده است ( نرم افزارهای پیكسلی ) و برای استفاده در ابعاد بزرگ، یا چاپ در اندازه های مختلف، مناسب نیست. این لوگو قابلیت و كیفیت خود را در استفاده از دیگر ابزارهای تبلیغاتی و سایزهای مختلف از دست می دهد. از این رو نیاز به بازسازی آن و ارائه فایل های برداری لوگو در فرمت های خاص دیده می شود.(دكتر لوگو همیشه همراه شما خواهد بود.)
  • ممكن است تنها فایل لوگو (لوگوتایپ، مارك، نشانه، آرم، علامت تجاری) كه موجود است، فایلی مبتنی برمد رنگی RGB باشد و امكان دسترسی و یا دریافت فایل از طراح لوگوی قبلی وجود نداشته باشد. در اینصورت برای استفاده از لوگو در انواع چاپ به فایل مناسب مبتنی بر مد رنگی CMYK نیاز به طراحی دوباره خواهد بود. با بازسازی لوگو، رنگ های آن بر اساس مد رنگی مورد نیاز ارائه خواهند شد.

  • توضیحات مختصری از مدهای رنگی RGB &CMYK :

    * " مد رنگی RGB سیستم رنگی است كه بیشتر برای استفاده در طراحی و تصاویر وب سایت، كاتالوگ – بروشور اینترنتی، و ... مورد استفاده قرار می گیرد . این مد رنگی از تركیب رنگهای " RED قرمز" ، Green" سبز" و "Blue آبی" ، مخفف كلمه RGB ، ایجاد می شوند . این مد رنگی به هیچ عنوان برای چاپ های افست همانند : سربرگ، پاكت، كاتالوگ و ... توصیه نمی گردد.

    * " مد رنگی CMYK سیستم رنگی است كه برای استفاده در چاپ های افست " ست اداری، كاتالوگ – بروشور، و ..." ، چاپ تابلوهای تبلیغاتی، بیلبورد و ... مورد استفاده قرار می گیرد. CMYK، از تركیب رنگهای" Cyan آبی " ، " Magenta قرمز" ، Yellow" زرد " و "Black مشكی " ایجاد می شوند .

    دكتر لوگو رنگ ها را به خوبی می شناسد.
  • ممكن است تنها فایل لوگو (لوگوتایپ، مارك، نشانه، آرم، علامت تجاری) كه موجود است، یک تصویر استفاده شده در ابزار چاپ شده مانند سربرگ، پاكت و ... باشد و امكان دسترسی یا دریافت فایل از طراح لوگوی قبلی وجود نداشته باشد. در این صورت فایل مورد نظر بازسازی خواهد شد و فایل های جدید با فرمتهای مختلف و دسته بندی شده ارائه خواهند شد.(دكتر لوگو ریز بین است.)
  • ممكن است تعداد رنگ های استفاده شده در لوگو (لوگوتایپ، مارك، نشانه، آرم، علامت تجاری) قدیمی، قابل تشخیص نبوده و یا بر اساس اصول رنگ شناسی در طراحی لوگو انتخاب نشده باشند. ممکن است تعداد رنگ های استفاده شده در لوگوی قدیمی بیش از اندازه و غیر اصولی بوده و همیشه باعث افزایش هزینه های چاپ شده باشد. اینجاست که فایل مورد نظر بازسازی شده و رنگ آن بر اساس اصول رنگ شناسی در طراحی لوگو ارائه می شود. (دكتر لوگو، به علم رنگ شناسی در لوگو آگاه است. )
  • ممکن است به خاطر كیفیت پایین لوگوی قدیمی و استفاده های نادرست آن در ابزار های تبلیغاتی مختلف، لوگوی قدیمی دستخوش تغییرات شمایلی شده باشد. اینجاست که برای برطرف كردن این مشكل و ایجاد یکسان سازی در آن، لوگو بازسازی می شود. (دكتر لوگو، سلامت لوگوی شما را تضمین می کند.)
  • ممكن است نیاز به طراحی لوگوی جدید بر اساس تغییرات جدید در مجموعه ها، رشد و گسترش فعالیت مجموعه ها و یا رشد و گسترش بازارهای هدف آنها ضروری باشد. چراکه لوگوی قدیمی معرف خوبی برای شناساندن گستره ی فعالیتها و تغییرات سازمانها نخواهد بود. (دكتر لوگو، مشاور و راهنمای شما در این زمینه است.)
  • ممکن است لوگوی فعلی مناسب با تغییر كاربری یا تغییر شغلی نباشد. ممکن است لوگوی قدیمی با توجه به برنامه ها و اهداف جدید مشخص شده برای آینده كارآمد نباشد. اینجاست که لوگو دوباره طراحی می شود تا امكان استفاده آن در چندین زمینه شغلی و متناسب با اهداف طولانی مدت مجموعه ها فراهم شود.(دكتر لوگو، آینده كسب و كار شما را در نظر خواهد گرفت.)
  • ممکن است لوگوی قدیمی بسیار پیچیده و سردرگم کننده باشد و با مخاطب راحت ارتباط برقرار نکند. اینجاست که لوگو دوباره طراحی خواهد شد تا به طرحی ساده تر و بنیادی تر تبدیل شود. (دكتر لوگو، تمایز را در لوگوی شما بوجود می آورد.)
  • ممکن است لوگوی قدیمی مناسب برای مخاطبین مختلف در مرتبه های بالای علمی، فرهنگی و یا رده های خاص اجتماعی نباشد. اینجاست که لوگو به منظور ارائه خدمات سطح بالا به بازار هدف خاص دوباره طراحی می شود.(دكتر لوگو، اهداف و مخاطبین شما را بررسی می كند.)
  • ممکن است لوگوی قدیمی طی گذشت سالیان، دیگر مصداق زیادی با مفاهیم سازمانی نداشته باشد و برداشتهای نادرست از آن صورت گرفته باشد. اینجاست که طراحی دوباره لوگو ضروری می نماید. (دكتر لوگو، به زیبایی و مفهوم لوگوی شما اهمیت می دهد.)
  • ممکن است تشابه زیاد با لوگوی یك شركت معروف یا كپی بودن لوگوی قدیمی بسیار آشکار باشد. اینجاست که برای جلوگیری از پیش آمدن مشكلات احتمالی در داد و ستدها و حضور در بازارهای بین المللی، نیاز به طراحی دوباره لوگو ضروری می باشد. (دكتر لوگو، پشتیبان شما و آگاه به مسائل كپی رایت می باشد. )
  • ممکن است لوگوی قدیمی توسط افراد غیر متخصص و بدون توجه به آرمانهای سازمانی و تنها به صرف نقش آفرینی و بدون هدف، طراحی شده باشد. در اینصورت لوگوی قدیمی نیازهای مجموعه را مرتبط با اهداف برندینگ، برطرف نخواهد کرد. اینجاست که طراحی دوباره لوگو بسیار ضروری می نماید. (دكتر لوگو، به نام و نشان تجاری-برند شما اعتبار و احترام می بخشد.)
  • ممکن است لوگوی قدیمی بدون نوآوری طراحی شده باشد. این لوگوها در عرصه های تجاری استوار و قابل تشخیص نخواهند بود. اینجاست که طراحی دوباره لوگو ضروری می باشد. (دكتر لوگو، خلاقیت و دوام در لوگوی شما را یك اصل می داند. )
  • بهترین تصمیم، انتخاب بهترین طراح لوگو است! آیا شما هم به فكر بازسازی و به روز كردن لوگوی قدیمی خود افتاده اید؟ تغییرات کوچک، یک دنیا تفاوت بوجود می آورند!

    لوگو (لوگوتایپ، مارك، نشانه، آرم، علامت تجاری) طراحی شده یا بازسازی شده توسط ما اینگونه خواهد بود :

  • در خور نام تجاری شما
  • منحصر به فرد و به یاد ماندنی
  • بسیار زیبا، جذاب و دارای قدرت دیداری چشمگیر
  • بیانگر ارزشها، خدمات و فعالیتهای شما به شیوه ای نوین
  • متناسب و شایسته برای نوع کار و کسب و فعالیتهای شما
  • قابل تشخیص حتی برای مشتریان آینده شما در هر جای دنیا
  • كارآمد و قدرتمند برای استفاده در هر نوع ابزار و رسانه های تبلیغاتی
  • ساده اما قدرتمند با خلاقیت بی نظیر در بکارگیری آخرین تکنیکهای طراحی برای پررنگ تر کردن برند شما
  • طراحی آنها توسط متخصص ترین طراحان لوگو
  • امکان بهره مندی از مزایای ویژه دسته های لوگو